Jídelníček na hubnutí zdarma

Zdravá strava pro každého

Jídelníček Petra Havlíčka

Jméno Petr Havlíček už určitě většina lidí někdy slyšela. Tento muž je totiž nerozlučitelně  spojen s pořadem televize Prima Jste to co jíte. Společně s paní doktorkou Cejthamrovou zde pomáhá obézním lidem zhubnout a dostat se zpět do kondice. O tom, že jejich práce má účinky a především smysl hovoří spousty úspěšných účastníků tohoto pořadu, kterým se podařilo zhubnout hodně kil a také změnit svůj život k lepšímu. Tito dva odborníci se během tří měsíců, které s daným člověkem stráví, snaží ukázat správnou cestu, jak zhubnout. Nejprve účastníkovi řeknou, co vše jedl špatně a jak by to vypadat nemělo, poté mu ukáží tu správnou cestu, po které je třeba se vydat a s ní mu samozřejmě i pomohou.

Sami mu sestaví jídelní plán, kde najde jaké suroviny je nutné jíst, kolik toho je možno sníst, jak velké porce a pak i samotný jídelníček na každý den, kde jsou popsané i recepty a přesně velikosti jednotlivých porcí na gramáž. To je však nutné skutečně striktně dodržovat a pokud pan Havlíček nebo paní doktorka nepovolí nějaké změny, tak se jim vyvarovat, jinak se účinek nedostaví.

Tento jídelníček je velmi výhodný a také pohodlný, jelikož člověk přesně ví, co jíst, kolik toho jíst, kdy to jíst, což je do začátku velmi důležité, jelikož sám by v tom v počátcích asi plaval. Je pak však ale zavádějící, když lidé takový komfort v podobě tohoto jídelníčku mají, že jej nedodržují a neváží si toho.

 

Vložil Jste to co jíte | Štítek , , | Zanechat komentář

Jídelníček jste to co jíte

Pořad Jste to co jíte běží už nějaký ten rok na stanici Prima. Za tu dobu vzniklo již několik řad tohoto úspěšného pořadu, který stále funguje na stejném principu. Hlásí se sem lidé, kteří trpí velkou nadváhou a chtějí s tím začít něco dělat, samotným se jim ale nepodařilo dosáhnout úspěchu.

Zde však na to nejsou sami, ale pomáhají jim s tím dva odborníci, kteří nejprve zjistí jejich stravovací návyky, změří si je, zváží, zjistí různé hodnoty a podle toho jim zhotoví jídelníček. Tedy takový plán, kde mají popsané, co mohou a nesmí jíst, kolik toho mohou jíst a také samotný jídelníček na několik dní, kde mají přesně recepty, velikosti porcí a tak dále.

Na té osobě už je pak více méně jen to, aby to dodržovala. Součástí tohoto všeho musí však být i pohyb, proto každý v tomto pořadu dostane za úkol také cvičit, dokonce si vyzkouší nějakou tu hodinu cvičení i s profesionálním trenérem, který člověku ukáže cviky, které jsou pro něj vhodné a jak správně cvičit. Někteří lidé po třech měsících zhubnou díky tomu pořadu skutečně hodně a to ani nedrží žádnou hladovku.

Pouze dodržují odborníky sestavený jídelníček, který se zakládá na správné, zdravé a vyvážené stravě, které je nutné podávat pravidelně pětkrát denně. Když se pak k tomu přidá i onen zmíněný pohyb, tak je úspěch na světě a ani to nebolelo.

 

 

Vložil Jste to co jíte | Štítek , , , | Zanechat komentář

Dietní jídelníček na celý týden

Pokud se člověk snaží zhubnout a zbavit se tak přebytečných kil, nemusí se trápit žádnou hladovkou, ale stačí, když změní svůj životní styl a tedy i jídelníček. avšak není to žádný rapidní zásah. Mnohdy se lidé nad tím až pozastavují, že při takové dietě jí více než jedli před ní a přitom hubnout, zatímco předtím přibírali. Je totiž potřeba, aby člověk jedl pravidelně alespoň pětkrát denně.

A samozřejmě vyměnil také svůj jídelníček. To znamená zapojit do něj zdravá, dietní jídla. Součástí nich musí být ovoce, zelenina, mléčné výrobky, luštěniny, celozrnné potraviny, potraviny bohaté na vlákninu a tak dále. Mnoho lidí má ze začátku problém s tím, co vařit, jelikož v tom ještě nejsou zběhlý, po čase ale zjistí, že to vlastně není žádná věda a je to skoro totožné s klasickým vařením nezdravých jídel.

Spousta lidí si také vymyslí vždycky dietní jídelníček na celý týden dopředu, podle toho si nakoupí potřebné suroviny a každý den tak ví,co si připravit a nemusí si nad tím už lámat hlavu. Takových receptů na dietní a zdravé pokrmy je obrovský, dalo by se říci až nekonečné množství. Jakmile v tom budete zaběhlý, tak si začnete vymýšlet i své vlastní recepty nebo vylepšovat ty stávající, jelikož jsou velmi variabilní a s těmito surovinami se dá skutečně kouzlit.

 

 

 

Vložil Vaříme dietně | Štítek , , | Zanechat komentář

Dietní recepty na hubnutí

Spousta lidí, kteří se snaží zhubnout drží absolutně nesmyslné diety. Převážně pak ženy jsou v této oblasti skutečně expertky. Přečtou si v jejich dámských časopisech o nejrůznějších dietách, které jsou naprosto skvělé a už během prvního dne se po nich zhubne minimálně pět kilo, avšak nezamyslí se nad tím logicky, aby jim došlo, že tohle přece musí být hloupost.

U těchto diet totiž člověk jí vesměs jen nějakou určitou potraviny, třeba rýži nebo jablka nebo mléčné výrobky a tak dále. To však našemu tělu rozhodně stačit nemůže a je to vlastně něco jako hladovka. Taková dieta je však skutečně absolutně neúčinná a nikdy se po ní nedostaví žádné výsledky.

Proto je lepší se na takové diety úplně vykašlat a prostě si změnit svou životosprávu, což znamená začít zdravě žít a tedy i jíst. Přitom vám to dá méně zabrat něž nějaká dieta. Základem je pravidelnost, to znamená jíst pěkně pětkrát denně a vařit jídla dietně. Můžete tedy jíst to, na co jste zvyklí, ale předělat to do dietnější formy nebo si najít přímo dietní recepty. Vesměs jsou to ale klasická jídla, jen se vyvarujete tučnému, sladkému a příliš slanému.

Takže zapojíte do svých jídel spoustu zeleniny, ovoce, cereálie, méně tučné maso, ryby a tak dále. Z toho všeho se dají vytvořit plnohodnotná jídla, která jsou velmi chutná a nakonec i zjistíte, že vám taková kuchyně vlastně chutná více než ta předchozí nezdravá.

 

 

Vložil Nejlepší diety | Štítek , , | Zanechat komentář

Dietní jídla

Zhubnout, to je přání mnoha lidí. Stále více lidí totiž trpí obezitou, nejsmutnější na tom ale je, že spoustě lidem to ani nevadí a nehodlají s tím nic dělat. Pak je tu skupina lidí, která s kily svádí celoživotní boj, ale více méně bez úspěchu. Tito lidé jsou však neponaučitelní a stále dělají ty samé chyby.

Nejčastěji drží špatné diety. Tím, že bude člověk držet pár dní hladovku, tím skutečně svůj problém dlouhodobě nevyřeší. Během těch pár dní sice nějaké to kilo zhubne, což je jasné, jelikož nepřijímá potravu, ale jak dlouho vydrží takovou hladovku držet? Pár dní, pak to už dál nejde. A jakmile člověk začne zase normálně jíst, tak během chvilky má ty kila zase pěkně zpět a s nimi často i nějaké to další. Díky tomu pak vlastně pořád přibírá místo toho, aby hubl.

Přitom je tohle všechno naprosto zbytečné. Je prokázané, že nejlepší dietou je zdravá a pravidelná strava. Člověk by měl jíst pravidelně pětkrát denně, což znamená snídaně, dopolední svačina, oběd, odpolední svačina a večeře.  Je však nutné, aby tato jídla byla dietní, což znamená, aby neobsahovala moc tuků, cukrů a tak dále. Do jídelníčku je také nutno zapojit velké množství ovoce a zeleniny. Vzdát se surovin jako jsou tavené sýry, které jsou plné soli, majonézy, uzeniny a tak dále.

 

Vložil Nejlepší diety | Štítek , , | Zanechat komentář

Dietní snídaně

Je prokázáno a prověřeno, že snídaně je nejdůležitějším jídlem celého dne. Bohužel však ne každý si to uvědomuje a spousta lidí tak nesnídá vůbec nebo si uvaří pouze kávu a k tomu si zapálí cigaretu. Je pak jen otázkou, která varianta je ta horší. Výmluvy lidí na to, že ráno nemají tolik času, aby posnídali jsou hodně hloupé a alibistické. Vždyť stačí vstát o půl hodiny dřív a v klidu si sednout a nasnídat se.  To však ale také neznamená, že si vytáhnete oplatek a ten sníte. Snídaně jakožto první a nejdůležitější jídlo dle musí být vydatná a dát vám mnoho energie na celý den.

Proto by neměla obsahovat velké množství cukrů, které jsou zdrojem pouze okamžité, rychlé energie. Ideálním snídaňovým menu je například ovesná kaše, celozrnný chléb s lučinou a paprikou, vajíčko, musli a tak dále. Velmi důležitý je také pitný režim. Zvolit si můžete mléko, čaj, stoprocentní ovocnou nebo zeleninovou šťávu, Meltu nebo jiný cereální nápoj, acidofilní mléko a tak dále.

Je samozřejmě možné si zvolit i kávu, pokud člověk bez ní ráno nemůže fungovat. I když je to spíše už jen o zvyku a ne o funkčnosti. Tím, že si člověk dá pořádnou vydatnou snídani nebude celý den tak unavený, bude mít lepší náladu a nebude mít potřebu pak uzobávat různá jídla, jelikož nebude mít pocit hladu.

 

 

Vložil Vaříme dietně | Štítek , , | Zanechat komentář

Dietní polévky

Určitě každý z nás oblíbenou větu našich babiček “polévka je grunt” a je to základ jídla. Tuto samou větu také spousta z nás v dětství nenáviděla, jelikož je známo, že děti, především pak ve školním věku, polévkám neholdují a málokteré dítě si dnes ve škole polévku vůbec vezme.

Na jednu stranu se říká, jak jsou polévky pro náš žaludek dobré a jak nám teplá polévka udělá dobře, na druhou stranu když se nad tím zamyslíme, tak spousta jiných národností polévky nevaří a nejí vůbec nebo jen velmi zřídka. U nás je to však jako tradice a především na vesnicích a malých městech je polévka skutečně každý den.

Ne všechny polévky jsou však vhodné v době, kdy člověk drží dietu nebo se snaží jíst zdravě. Pokud tedy nechcete svou dietu zabít špatnou polévkou, tak se rozhodně budete muset vyvarovat všem krémovým polévkám. Nejlepší variantou jsou vývary, avšak ne příliš silné a masné a pak samozřejmě zeleninové polévky. Na druhou stranu, pokud si dáte jednou týdně nějakou krémovou polévku, tak se nic nestane. Nesmíte však sníst třeba celý hrnec gulášovky, to by asi nebylo nelepší a vše diety by pěkně zaplakala.

Pokud by někdo raději vynechal ze svého jídelníčku všechny polévky, tak to taky není potřeba, jelikož polévka je skutečně takový dobrý základ a alespoň párkrát týdně je dobré si jí dát, třeba jen jednu naběračku.

 

 

 

Vložil Vaříme dietně | Štítek , , | Zanechat komentář

Dietní pečení

Vařit dietně to není zase tak náročné a člověk se to rychle naučí, stačí jen nad jídlem trošku přemýšlet, ale péct dietně to už chce více umění. Všichni totiž víme, že moučníky a dezerty ruku v ruce s dietou rozhodně nejdou a pokud tedy chceme upéct dietní dezert, tak to rozhodně snadné není. Jelikož základem je cukr a mouka, což jsou největší zabijáci diety, pak samozřejmě ty tučné kakaové a jiné krémy, smetanové polevy a tak dále. To vše by se nemělo při dietě v našem jídelníčku vůbec objevit. Z čeho ale tedy vyrobit dezert, aby byl alespoň trošku dietní a mohli jej jíst i lidé, kteří jsou na dietě a nemůžou si tedy dovolit žádné zákusečky a moučníčky?

Jednou variantou je udělat desert z nějakých odtučněných tvarohů nebo tvarohů s malým procentem tuku, je možné použít i zakysanou smetanu, která je rozhodně lepší než smetana klasická. Ještě lepší je ale upéct deserty například z ovesných vloček a medu, z pohanky, také cous cous je možné upravit na sladkou variantu. Pokud sami žádný takový recept nemáte, pak je asi nejjednodušší a nejrychlejší otevřít si internet a tam najdeme obrovské množství takových receptů, stačí si jen vybrat ty vhodné zrovna pro vás, tak  aby vám chutnali a zároveň splňovali podmítku dietnosti.

 

 

Vložil Dietní jídla | Štítek , , | Zanechat komentář

Dietní pomazánky

Obezitu je možné považovat za nemoc současné populace. Stále větší procento lidí trpí nadváhou a nejhorší na tom je, že mezi ně patří i čím dál tím více dětí. Je to z největší části způsobené životním stylem dnešní doby. Lidé nemají na nic čas, pořád někde lítají a tak samozřejmě nemají čas ani na to, aby se pořádně a kvalitně najedli.

Takže nejčastěji jedí v nějakých fast foodech, jelikož je rychlé a mohou to jíst i po cestě. To platí i o dětech, pro ně jsou hranolky a hamburgery tím nejlepším jídlem na světě a nic jiného nechtějí jíst. Přitom kdyby je rodiče od malička vedli správnou cestou, tak by to tak dopadnout nemuselo. Je pravda, že příprava správné stravy zabere více času než si koupit něco do ruky ve stánku, ale na druhou stranu je to plnohodnotné jídlo. Můžete si jej různě kombinovat a tak třeba nemusíte ani každý den vařit. Třeba takové pomazánky, ty můžete mít v lednici i pár dní. Jednou ji namastíte na bůlku a přidáte šunku, jindy na chleba a přidáte sýr a zeleninu a hned máte zdravé svačinky, které můžete nachystat třeba svým dětem do školy nebo i vám do zaměstnání.

Skutečně stačí, když si člověk najde denně chvilku času a může si vytvořit kvalitní jídlo na celý den.

 

 

Vložil Dietní jídla | Štítek , , | Zanechat komentář

Jáhly – dietní recepty

Boj s kily je pro mnohé celoživotní úkol. To, jakou máme postavu je samozřejmě z části dáno geneticky, na druhou stranu je to ale z velké části také na nás samotných a jestli jsme už od mladých let zvyklý se přejídat, jíst špatně, málo nebo moc, nezdravé věci, tak se to samozřejmě na naší postavě promítne a je pak už velmi těžké se to odnaučit a postavu změnit zase k lepšímu.

K tomu samozřejmě pomůže správná  vyvážená a pravidelná strava a také pohyb, který je nezbytný. Jíst zdravě to znamená připravovat si jídlo, které obsahuje vše potřebné, co naše tělo a organismus potřebuje, aby jsme správně fungovali a dobře spalovali tuky.

Je tedy třeba jíst vše potřebné, což obnáší i věci, které jsme třeba nikdy nejedli, jelikož nám to nic neříkalo. Například takové jáhly, to není zrovna běžná surovina, která by se úplně normálně objevovala v českých kuchyních. To je však dost škoda, jelikož jáhly je nejen velmi zdravá a dietní surovina, ale také velmi chutná, pokud člověk ví, jak to připravit. Stačí si zapnout internet a hned vám vyjede obrovské množství nejrůznějších receptů, kde můžete jáhly uplatnit, můžete si vybrat tedy, který vás osloví a mohl by vám chutnat a vyzkoušet si jej připravit.

Někdy je potřeba věci vyzkoušet než řeknete, že vám to nechutná, třeba pak zjistíte, že jste vlastně udělali chybu, když jste doteď jáhly nejedli.

 

 

 

Vložil Dietní potraviny | Štítek , , | Zanechat komentář